Search This Blog

Bookmark and Share

Friday, September 11, 2009

Kajian mendapati penggodam itu menjalankan usaha-usaha yang tinggi pada hari Krismas

Oleh Kakitangan SC
Ogos 26, 2009 11:13 ADALAH
Tanda-tanda: penggodam | Krismas | percutian-percutian | syarikat-syarikat | firewalls | musim sejuk | musim panas | memecahkan
Penggodam lebih bergiat lebih Krismas itu bercuti dan mengambil rehat di hujung minggu.

Menurut penyelidikan baru daripada Tufin Technologies, 81 peratus penggodam mendedahkan bahawa mereka adalah jauh lebih aktif semasa percutian-percutian akhir tahun itu, dengan 56 peratus memetik Krismas sebagai masa terbaik untuk menceburi penggodaman korporat dan 25 peratus menamakan Tahun Baru Hawa.

89 peratus penggodam mengakui yang profesional IT mengambil satu percutian pasti akan impak kecil pada penggodaman mereka aktiviti-aktiviti. Tufin ‘Penggodam tinjauan Habits telah dikendalikan di kalangan 79 penakik pada Defcon yang baru-baru ini 17 persidangan di Las Vegas.

Perangkaan-perangkaan lanjut menunjukkan waktu malam hari kerja itu adalah apabila anda sepatutnya paling berjaga-jaga, kerana 52 peratus menyatakan bahawa ini ialah apabila mereka membelanjakan kebanyakan daripada penggodaman masa mereka, dengan 32 peratus penggodaman semasa waktu kerja dan hanya 15 peratus pada hujung minggu.

Terus, 96 peratus penggodam berkata yang ia tidak perkara berapakah berjuta-juta sebuah syarikat berbelanja atas nya sistem-sistem keselamatan IT, ia kesemua satu pembaziran masa dan wang jika keselamatan IT pentadbir-pentadbir gagal untuk mengkonfigurasi dan menunggu mereka firewalls.

86 peratus responden merasakan mereka boleh dengan jayanya menetak kepada satu rangkaian melalui peranti keselamatan. Satu perempat percaya mereka boleh membuat demikian dalam masa yang singkat, 14 peratus dalam tempoh satu beberapa jam, manakala 16 peratus tidak akan menetak kepada satu peranti keselamatan walaupun jika mereka boleh.

Michael Hamelin, arkitek sandaran utama di Tufin Technologies, berkata: “Ia pengetahuan dapat dalam dunia keselamatan yang Krismas dan musim Tahun Baru adalah popular dengan penggodam mensasarkan negara-negara barat. Penggodam tahu ini merupakan sewaktu orang ramai rileks dan membiarkan rambut mereka jatuh, dan banyak pertubuhan berlanjutan seorang kakitangan merangka musim percutian yang lebih.

“Acara kemuncak tinjauan ini keselamatan siber fakta pelaburan-pelaburan hanya sebagai berkesan sebagai orang ramai, proses-proses dan teknologi kerja dengan menguruskan mereka. Sebaik sahaja satu subset kecil penggodam jenayah boleh mencemar reputasi bagi keseluruhan masyarakat, beberapa lelaki yang baik bersedia untuk bertanggungjawab bagi proses-proses dalaman mereka dan teknologi boleh mengekalkan reputasi syarikat.”

Melihat artikel asal pada scmagazineuk.com

Majalah Pengkomputeran Selamat

Artikel dipetik dari laman sesawang : http://www.securecomputing.net.au/News/153964,survey-finds-that-hackers-ramp-up-efforts-for-christmas.aspx
Dialeh bahasa dengan menggunakan teknologi dari: http://translate.google.co.uk
dan http://apps.citcat.com/en/translate

0 comments:

Post a Comment